UNESCO´s retningslinjer for generativ AI i uddannelse og forskning
Den Internationale Organisation for Uddannelse, Videnskab og Kultur (UNESCO) har udgivet retningslinjer for ansvarlig brug af generativ AI i uddannelse og forskning.
Den Internationale Organisation for Uddannelse, Videnskab og Kultur (UNESCO) har udgivet retningslinjer for ansvarlig brug af generativ AI i uddannelse og forskning.
En ny undersøgelse fra Danmarks Naturfredningsforening viser, at størstedelen af de 5-12-årige danskere ikke ved, at hajer og blæksprutter lever i danske farvande.
SkoleGPT er et ambitiøst nyudviklet projekt, der har til formål at give lærere et yderligere værktøj til deres undervisning.
Aarhus Universitet og en række andre professionshøjskoler går sammen om et nyt videnscenter, der skal sikre, at alle børn og unge i Danmark får en bedre forståelse for digital teknologi.
Udvalgte lærere på Randers Kommunes skoler er nu klædt på til den opgave, det er at understøtte arbejdet med og screening af særligt dygtige elever, så alle elever bliver så dygtige som muligt.
Alle bør tage tur ind i maskinrummet på kunstig intelligens for at forstå teknologien bag.
Op mod halvdelen af eleverne på vvs- og elektrikeruddannelserne dropper ud undervejs.
Søgningen mod de fire store professionsuddannelser på velfærdsområdet står samlet set stille i forhold til sidste år.
Efter sommerferien får alle folkeskoleelever i Randers Kommune en garanti for mindst en professionel musikoplevelse om året.
Institut for Kultur og Læring på Aalborg Universitet (AAU) og Hjørring Kommune har indgået aftale om evaluering af Ungegarantien.
Igen i år sætter Beredskabsstyrelsen, TrygFonden og Danske Beredskaber fokus på brandforebyggelse i landets grundskoler med kampagnen ”Lær børn om brand” i uge 40 – skal I være med?
Hvis dit barn er diagnosticeret med autisme eller ADHD og modtager specialundervisning, så vil vedkommende måske aldrig møde musik på skoleskemaet.
Madvarer, ny elektronik og tøjkøb er tre områder, der sætter et væsentligt aftryk på klimaet, og som samtidig fylder meget i hverdagen for mange elever i grundskolen.
Læsogskrivbedre.dk skal være med til at sikre, at flere ordblinde og læse- og skrivesvage kommer i gang med efteruddannelse.
Fra 2008 til 2022 er karaktergennemsnittet i skolens ældste klasser steget med 0,7-1,4 karakterpoint, uden at eleverne vurderes at være blevet dygtigere, viser ny analyse fra CEPOS.