En fast dannelsesrygsæk til alle børn og unge
Gennem flere år har Guldborgsund Kommune arbejdet med dannelse som en bærende værdi og vision.
Gennem flere år har Guldborgsund Kommune arbejdet med dannelse som en bærende værdi og vision.
Det landsdækkende undervisningsprojekt Projekt Edison er startet, hvor 13.000 folkeskoleelever får undervisning i entreprenørskab – og lærerstuderende fra Aarhus leverer undervisningsmateriale dertil.
Den danske natur rummer flere arter af bjørnedyr, end man hidtil har kendt.
Mange kommuner efterspørger, at flere ansatte i den Pædagogisk Psykologiske Rådgivning (PPR) har lærerbaggrund.
En ny animationsfilm, "Den vigtige læsestund", giver forældre til børn i alderen 5-9 år 10 simple greb til at styrke deres børns læseglæde.
En bevilling på 12,5 millioner kroner fra Novo Nordisk Fonden er et betydningsfuldt bidrag til Naturvidenskabernes Hus' arbejde for at styrke naturfagsundervisningen for fremtidens generationer.
Dansk Forfatterforening og Danske Forlag har i et åbent brev opfordret landets kultur- og undervisningsministre til at droppe en planlagt besparelse på 41,8 mio. kr. på Centre for Undervisningsmidler (CFU).
Årets sæson på Furesø Musikskole bliver en særlig festlig en af slagsen. I år er det nemlig 60 år siden musikskolen første gang slog dørene op for lokalområdets musik-glade børn.
Den Internationale Organisation for Uddannelse, Videnskab og Kultur (UNESCO) har udgivet retningslinjer for ansvarlig brug af generativ AI i uddannelse og forskning.
En ny undersøgelse fra Danmarks Naturfredningsforening viser, at størstedelen af de 5-12-årige danskere ikke ved, at hajer og blæksprutter lever i danske farvande.
SkoleGPT er et ambitiøst nyudviklet projekt, der har til formål at give lærere et yderligere værktøj til deres undervisning.
Aarhus Universitet og en række andre professionshøjskoler går sammen om et nyt videnscenter, der skal sikre, at alle børn og unge i Danmark får en bedre forståelse for digital teknologi.
Udvalgte lærere på Randers Kommunes skoler er nu klædt på til den opgave, det er at understøtte arbejdet med og screening af særligt dygtige elever, så alle elever bliver så dygtige som muligt.
Alle bør tage tur ind i maskinrummet på kunstig intelligens for at forstå teknologien bag.
Op mod halvdelen af eleverne på vvs- og elektrikeruddannelserne dropper ud undervejs.