Unge fastholder søgemønstre til ungdomsuddannelser
De nyeste opgørelser over unges valg af ungdomsuddannelse efter 9. og 10. klasse viser, at søgemønstrene i store træk følger samme retning som sidste år.
De nyeste opgørelser over unges valg af ungdomsuddannelse efter 9. og 10. klasse viser, at søgemønstrene i store træk følger samme retning som sidste år.
På baggrund af den nynorske artikel skrevet af universitetslektor Live Håberg fra Universitetet i Sørøst-Norge diskuteres kunstig intelligens' rolle i undervisningen.
Efter flere års byggeri slår Skolen ved Dybbølsbro endelig dørene op til sin splinterny bygning i Kødbyen efter påskeferien.
Et nyt bredt politisk forlig om reform af professionsuddannelserne vækker både begejstring og bekymring hos Danmarks Lærerforening.
En ny platform kaldet "On" er netop lanceret som Danmarks hidtil bredeste indsats for at styrke digital dannelse og trivsel hos børn og unge.
En ny gratis arbejdsbog med titlen "Sammen om børns læseglæde" er netop blevet udgivet som led i den "Nationale indsats for børn og unges læseglæde".
I et samfund, hvor unge i stigende grad kæmper med mistrivsel og psykisk pres, viser ny forskning, at ungdomsklubber udgør et afgørende frirum med betydning for unges trivsel og udvikling.
Praksisnær faglig ledelse har medført positive resultater i Kalundborg Kommunes folkeskoler gennem et treårigt udviklingsforløb i samarbejde med Professionshøjskolen Absalon.
Lundehusskolen i København er blevet udvalgt til at iværksætte et pilotprojekt med Nest-klasser fra sommeren 2026.
Bedsteforældre udgør en væsentlig, men ofte overset ressource for danske børnefamilier.
Novo Nordisk Fonden uddeler særlig hyldest til 10 af landets undervisere og pædagoger, for at fremme børn og unges interesse for naturfag gennem engageret undervisning.
Ældre folkeskoleelever i København får snart lettere adgang til sundhedsfaglig hjælp gennem et nyt Sundhedstjek-initiativ på udvalgte skoler.
Elever fra Behandlingsskolerne får en helt unik mulighed for at dykke ned i den nyeste videnskabelige forskning, når tre af Danmarks førende forskere gæster skolen i slutningen af april.
Selvtilliden hos nye lærere og skoleelever får en vitaminindsprøjtning, når Københavns Professionshøjskole og Grundlovsfesten søsætter det nye initiativ Store Demokratidag på Campus Carlsberg.
Efter flere perioder med nedlukning under COVID-19 pandemien viser en ny analyse fra den borgerlig-liberale tænketank Cepos, at trivslen blandt danske folkeskoleelever er markant forringet.