Livreddende førstehjælp i folkeskolen: En lovpligtig undervisning der halter bagefter
Siden 2005 har det været lovpligtigt for danske folkeskoler at undervise elever i livreddende førstehjælp.
Siden 2005 har det været lovpligtigt for danske folkeskoler at undervise elever i livreddende førstehjælp.
På Fortuna Vanløse, en behandlingsskole for elever med komplekse psykiske udfordringer, er der sket en bemærkelsesværdig forandring i Team 3's klasseværelse.
De kommunale forskelle i matematikkarakterer for 9. klasse i folkeskolen er store. Det viser en ny opgørelse fra Børne- og Undervisningsministeriet baseret på de bundne prøver i skoleåret 2023/2024.
Børne- og undervisningsministeren nedsætter en ekspertgruppe, der skal komme med anbefalinger til regler på inklusions- og specialundervisningsområdet.
Ordblinde elever skal støttes bedre i overgangen mellem folkeskole og ungdomsuddannelseemeddelelse.
I de kommende måneder forvandles hundredvis af danske klasseværelser til små avisredaktioner.
Bæredygtighed står højt på dagsordenen i dagens samfund, og skolerne spiller en central rolle i at uddanne den næste generation til at tage ansvar for klimaet og en bæredygtig fremtid.
Center for Undervisningsmidler (CFU) har lanceret et nyt digitalt site CFUmaker.dk , der skal støtte arbejdet med teknologiforståelse i skolen.
Vallensbæk Kommune og Ældre Sagen i Vallensbæk er gået sammen om et initiativ kaldet læsetanter, hvor ældre frivillige læser højt for små grupper af elever fra 1.-2. klasse.
Undersøgelser viser, at alt for mange unge kommer i økonomiske vanskeligheder tidligt i livet, og tidlige gældsproblemer kan få konsekvenser langt ind i voksenlivet.
Hollie, den tålmodige læsehund, skaber et trygt rum for børn at udforske litteraturens verden uden frygt - og motiverer dem til at læse én side ad gangen.
Ny forskning: Systematisk klassekammerathjælp i matematik viser lovende resultater blandt børn
Unge for Menneskerettigheder leverede i 2023 flere menneskerettighedsmaterialer til danske skoler og institutioner end nogensinde før
Et nyt projekt vil engagere unge fra Danmark og Brasilien i klimakampen gennem gaming og animation.
34 procent af Lolland Kommunes skoleelever består ikke dansk og matematik. Et forhold, der bør gøres noget ved – både lokalt og nationalt.