Skolebot - En AI-løsning til skoleelever og lærere

Skolebot.dk er en innovativ tjeneste, der tilbyder skoler adgang til kunstig intelligens (AI) specialdesignet til elever og lærere.

Tjenesten har fokus på databeskyttelse og sikkerhed og giver brugerne mulighed for at have interaktive samtaler med AI via en række tilpassede chatbots.

Teklos AS, en startup-virksomhed der udvikler digitale tjenester til uddannelsessektoren, står bag Skolebot. Virksomheden udforsker nye anvendelsesmuligheder for AI i skolen og inviterer interesserede skoler til at blive pilotskoler og bidrage med idéer og input til videreudvikling af tjenesten.

For at sikre korrekt brug af Skolebot er det lærernes og skolens ansvar at følge retningslinjerne.

Dette inkluderer at følge skolens egne retningslinjer for brug af AI og undgå at dele personlige eller følsomme oplysninger gennem tjenesten.

Beskyttelse af brugernes privatliv er en topprioritet for Skolebot. Tjenesten benytter sprogmodeller fra ChatGPT fra Microsoft Azure OpenAI, der behandler indsendte tekster på servere i Sverige.

Skolebot gemmer ikke flere personoplysninger end nødvendigt, og tekster indtastet af brugere sendes til Microsoft Azure OpenAI uden at blive gemt på Skolebots egne servere.

Microsoft Azure OpenAI opbevarer teksterne i op til 30 dage for at forhindre misbrug, men teksterne bliver ikke brugt til yderligere træning af algoritmen.

Skolebot lægger stor vægt på brugerinvolveret udvikling og opfordrer brugerne til at give feedback, input og stille spørgsmål for at gøre tjenesten endnu bedre.

Med Skolebot får skoler en unik mulighed for at udforske potentialet i AI-teknologi på en sikker og brugervenlig måde.

16/4 2024