Postyrium på hjul: Teaterleg for børn på fartenPostyrium på hjul Foto: Camilla Winther

Postyrium på hjul: Teaterleg for børn på farten

Det Kongelige Teaters helt særlige børneunivers, Postyrium på hjul, tager igen i år på turné i hele landet, så børn lige fra Esbjerg til Vordingborg kan lege i teatrets magiske verden.

Nu kan børn og barnlige sjæle over hele landet igen træde ind i en eventyrlig verden af dramatik, opera, ballet og musik.

Det Kongelige Teaters børneunivers, Postyrium på hjul, tager igen på turné og løfter scenetæppet for alt det forunderlige og sjove, som teatret kan.

I tre flotte containere kan man prøve at træne balletrin foran et stort spejl, som i en rigtig prøvesal, lytte sig klogere på forskellige instrumenter fra orkestergraven, klæde sig ud i kostumer og lave sine egne teaterstykker og meget, meget mere.

- Postyrium på hjul er et meget vigtigt initiativ for Det Kongelige Teater, som vi er utroligt stolte af.

- Vi elsker, at vi får lov til at samarbejde med en masse kommunale og lokale aktører og får mulighed for at bringe lidt af teatrets magi ud til børn i hele landet – og måske inspirere nogle af dem til at synge, danse, spille teater eller opsøge lokale kulturaktører og -skoler, siger Kasper Holten, teaterchef på Det Kongelige Teater.

Postyrium på hjul er en del af Det Kongelige Teaters børnestrategi, som fokuserer på, at teatret over de kommende år vil udvikle flere tilbud til børn og unge.

Siden september 2021 har Postyrium på hjul besøgt udvalgte byer i hele landet og mere end 55.000 børn og deres voksne har lagt vejen forbi den magiske teaterlegeplads.

I 2024 kommer *Postyrium på hjul* rundt I 16 byer fordelt over hele Danmark.

Turnéplan for 2024

København: 6. april – 11. april

Esbjerg: 15. april – 20. april

Hvalsø: 23. april – 27. april

Hillerød: 30. april – 4. maj

Frederiksværk: 7. maj – 11. maj

Næstved: 14. maj – 18. maj

Vejle: 22. maj – 26. maj

Silkeborg: 29. maj – 2. juni

Holstebro: 5. juni – 9. juni

Vordingborg, Vilde Vulkaner *3. juli – 4. juli

Sønderborg, Ringriderfesten* 12. juli – 14. juli

Odense, H.C. Andersen festivals: 19. august – 25. august

Aarhus, Aarhus Festuge: 30. august – 8. september

Varde: 11. september – 14. september

Billund: 17. september – 21. september

Ballerup: 24. september – 28. september

Postyrium på hjul er åbent for alle, henvender sig til aldersgruppen fra 4-10 år og er gratis at besøge (*her kræver det billet til arrangementet).

Er man en daginstitution eller skole, er det muligt at booke et skolebesøg alle ugens dage, og tage en stor gruppe afsted mod børneuniverset.

2/4 2024