Ny bog med bud på skoleudviklingen i Danmark
Skolen i udvikling - Kan reformer overhovedet lykkes? Er titlen på en ny debatbog skrevet af Peter Ulholm
Vi har i dansk skoleudvikling set mange reformer og udviklingstiltag igennem de sidste 25 år – kulminerende med folkeskolereformen i 2013.
Stort set lige siden har man debatteret effekterne af reformen: Hvad lykkedes, og i særdeleshed hvad lykkedes ikke, og hvilke mulige justeringer skal foretages som konsekvens heraf?
På baggrund af interviews med en række centrale aktører i de sidste 25 års danske skoleudvikling og international forskning giver denne bog et bud på, hvad vi skal gøre for at lykkes med skoleudvikling i Danmark – og hvad vi absolut ikke skal gøre.
- Jeg tror på, at vi sammen kan skabe skoleudvikling, der lykkes, og jeg tror på, at vi kan lære af vores erfaringer og identificere nye behov, så skolen bliver endnu bedre, siger Peter Ulholm, forfatter til Skolen i udvikling.
Bogen Skolen i udvikling - Kan reformer overhovedet lykkes? er udkommet fra forlaget Dafolo.
-mo