Invitation til online Webinar: Behandlingsskolerne - en nøgle til inkluderende uddannelse
Invitation til online Webinar, Torsdag d. 28 nov. kl. 11.00. Magasinet Skolen inviterer dig til et dybdegående webinar om behandlingsskolernes afgørende rolle i det danske uddannelsessystem.
Sammen med vores gæst, Kaspar Dalsgaard, skoleleder for Behandlingsskolernes kategori 2 skoler, vil vi udforske, hvordan dagbehandlingsskoler skaber markante resultater for elever med særlige behov.
Tilmelding
Du tilmelder dig webinaret her
Om Webinaret
Behandlingsskolerne, der er 14 dagbehandlingsskoler, primært på Sjælland, oplever de dagligt, hvordan den rette støtte og undervisning kan vende års skolefravær til fornyet motivation og læring.
Kasper Dalsgaard vil dele indsigter fra deres succesfulde arbejde med at hjælpe elever med psykiske udfordringer tilbage i uddannelse. Du vil få indblik i, hvordan de gennem målrettet indsats og høje forventninger hjælper eleverne til at gennemføre deres afgangseksamen.
Fokus
Vi sætter fokus på de aktuelle udfordringer i specialundervisningen og diskuterer værdien af samarbejdet mellem kommuner og dagbehandlingsskoler.
Webinaret vil belyse de administrative processer for forældre og give indblik i, hvordan vi sikrer den bedste støtte til børn og unge i målgruppen.
Vi vil også adressere spørgsmål om effektivitet og økonomiske aspekter i forhold til forskellige specialundervisningstilbud.
Hvem kan deltage?
Dette webinar henvender sig til alle, der arbejder med eller har interesse i specialundervisning - særligt kommunale beslutningstagere, skoleledere, undervisere og forældre til børn med særlige behov.
Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs i webinaret, og vi opfordrer til aktiv dialog om fremtidens specialundervisning.
Tilmelding
Du tilmelder dig webinaret her
Tilmeld dig, selvom du ikke kan denne dag, da vi optager det, så du kan se eller gense det.
Ved tilmelding accepterer du samtidg at modtage nyhedsbrevet fra Magasinet Skolen. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet.
-rh