2013 nr. 3, juni

 
Forskning kan bruges som et kompas, der udstikker den overordnede kurs, men den kan ikke fortælle, hvad læreren skal gøre i alle situationer

Evidens – mellem afvisning og blind tillid

Forskning kan bruges som et kompas, der udstikker den overordnede kurs, men den kan ikke fortælle, hvad læreren skal gøre i alle situationer

Evidens · 2013 nr. 3, juni

 

Bryd tabuer og styrk fagligheden

I foråret 2014 kan elever være nyhedsredaktion i en uge og tale om svære emner i familien i forbindelse med ‘Mediekonkurrence for skoler’

Mediekonkurrence · 2013 nr. 3, juni

Kunst i skolen og børnehaven giver stærkere børn

Kulturstyrelsen har for nylig udgivet en inspirationsbog til lærere og pædagoger, der sætter fokus på, hvordan man kan tænke flere kunst- og kultur-aktiviteter ind i skolens og børnehavens hverdag

Ny bog: Børn,

Kunst Kultur · 2013 nr. 3, juni

Hjemmesiden vandetsvej.dk skal udvikles og opdateres, så elever i grundskolen fremover vil blive inspireret til at lære mere.

Samspil med lærere skal give fornyet hjemmeside

Hjemmesiden vandetsvej.dk formidler hele vandets kredsløb. Siden går en grundig opdatering i møde, og forsyningerne bag siden ønsker det skal ske i et samarbejde med lærerne

Vandets vej · 2013 nr. 3, juni

Skoler skal nytænke skolegården

17 skoler har hver modtaget omkring 100.000 kr. til at videreudvikle deres idéer til en ny skolegård gennem kampagnen ‘Drøn på skolegården’

Skolegården · 2013 nr. 3, juni

Subscribe to 2013 nr. 3, juni