2016 nr. 4, august

 
Middelalderens kirkelige handling blev til skue for eleverne.

Elever har skabt middelaldermateriale til museum

På Vestsjælland har fem 5. klasser hjulpet Skoletjenesten Museum Vestsjælland med at udvikle helt nyt undervisningsmateriale

Skoletjenesten Museum Vestsjælland · 2016 nr. 4, august

Børns sansemotoriske grundlag er forudsætning for bedre læring.

Når sanser, hjerne og krop spiller sammen

Med en bred vifte af stimulering, nøje tilpasset det enkelte barns behov og forudsætninger, vil mange udfordringer nu og senere i livet kunne elimineres

Sanse Motorik · 2016 nr. 4, august

Digital mobning er fulgt med i brugen af digitale læremidler. Foto: Mette Johnsen.

Digital mobning

Digital mobning kræver nytænkning af både mobbebegrebet og indsatserne imod mobning. Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM, har i en undersøgelse spurgt børnene selv

Dansk Center for Undervisningsmiljø · 2016 nr. 4, august

Robotteknologi har fundet vej til skolerne. Foto: MV Nordic.

Robotter som læremiddel

Arbejdet med robotter og programmering styrker elevernes kompetencer

CFU Sjælland · 2016 nr. 4, august

– “Det her er et Ninjahop”, siger Ahmed og springer ud i luften. – “Jeg er Hulk”, siger Noah og hopper efter Ahmed.

Get moving med Moove

Med kampagnen Get Moving har Sundhedsstyrelsen igennem de seneste år sat ekstra fokus på børn og bevægelse. Det samme gør virksomheden Veksø med lanceringen af Moove

Veksø · 2016 nr. 4, august

Subscribe to 2016 nr. 4, august