Digitale læremidler

Lasse Holm

Digitale læringsmidler – ven eller fjende?

Mange lærere oplever, at det er en stor udfordring at skulle lede eleverne igennem læsningen af en længere roman eller skrive en sides tekst. Det skyldes “it-knas”, der følger med den digitale udvikling

Forlaget Vektor · 2017 nr. 1, februar

Digital mobning er fulgt med i brugen af digitale læremidler. Foto: Mette Johnsen.

Digital mobning

Digital mobning kræver nytænkning af både mobbebegrebet og indsatserne imod mobning. Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM, har i en undersøgelse spurgt børnene selv

Dansk Center for Undervisningsmiljø · 2016 nr. 4, august

Robotteknologi har fundet vej til skolerne. Foto: MV Nordic.

Robotter som læremiddel

Arbejdet med robotter og programmering styrker elevernes kompetencer

CFU Sjælland · 2016 nr. 4, august

Med mobilen i hånden, får eleverne et kort over skolen. De er selv en rød prik og skal bruge mobilen til at blive guidet det rette sted hen.

Hvem har QR koden til ‘Bombningen af den franske skole’?

7.B på Strandskolen i Karlslunde har brugt avanceret mobil teknologi til et tværfagligt projekt om Danmark under 2. Verdenskrig

Euman · 2015 nr. 4, august

En hyldest til Jørn Utzon

Elever kan tage med på en guidet tur online i arkitektens mesterværk – Operahuset i Sydney

Utzon · 2013 nr. 4, august

Subscribe to Digitale læremidler